اگر نسبت به دنیای بازاریابی جستجو نسبتاً جدید هستید ، ممکن است شنیده اید که اصطلاح "محتوای SEO" در جلسات بازاریابی پرتاب می شود.
راهنمای مبتدی
این راهنمای مبتدی برای پاسخ به سه سؤال طراحی شده است:
"محتوای SEO" چیست؟
چه نوع محتوای SEO وجود دارد؟
استراتژی محتوای سئو من چیست؟
اگر در مورد استراتژی های ایجاد محتوای سئو سؤالی دارید که من در اینجا به آنها پاسخ نمی دهم ، اجازه دهید نظرات را به من اطلاع دهید و من در اینجا یا در یک پست وبلاگ آینده به آنها پاسخ خواهم داد.
بیا شروع کنیم!
محتوای SEO چیست؟
برای فهمیدن منظور از بازاریاب ها از نظر محتوای SEO ، مفید است که عبارت را به قسمت های مؤلفه آن تقسیم کنید:
"SEO" به بهینه سازی موتور جستجو یا فرایند بهینه سازی وب سایت اشاره دارد تا افراد بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو مانند Google پیدا کنند.
با "محتوا" ، منظور ما اطلاعاتی است که در وب زندگی می کند و می تواند در وب مصرف شود (بیشتر در مورد انواع مختلف محتوای زیر).
بنابراین ، کنار هم قرار دادن این دو مفهوم: محتوای سئو هر محتوا است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد می شود.
من نمی خواهم همه چیزهایی را که باید در مورد بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو بدانید ، برای شما تعریف کنم ؛ این یک راهنمای کامل است. اما در اینجا نوآوری فوق العاده سریع درباره کارهایی که باید انجام دهید به منظور جستجوگرها در محتوای وب خود را مشاهده می کنید:
تحقیقات کلید واژه: اگر می خواهید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید ، بهتر است قبل از شروع نوشتن ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. به این ترتیب ، می توانید روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که در حال حاضر مقدار مشخصی از حجم جستجو وجود دارد - به عبارت دیگر ، به سمت موضوعات بنویسید (یا سوله های کلمات کلیدی را پیدا کنید!) که مردم قبلاً در جستجوی اطلاعاتی در مورد آن هستند.
بهینه سازی کلید واژه: می دانید از حداکثر قابلیت جستجو در کجا و چگونه می توانید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید. (SEOMoz یک راهنمای عالی برای بهینه سازی صفحه ارائه می دهد.)
سازمان محتوا: مطالب
ارتقاء محتوا: با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد پیوندهایی به محتوای خود (چه از نظر داخلی و چه از سایت های خارجی) ، به محتوای جدیدی که ایجاد می کنید ، میزان دید را افزایش دهید.
کلمه ای سریع در مورد اهداف
مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر ترافیک موتور جستجو تنها هدف شما باشد ، احتمالاً نتایج شما رنج می برد. برای اینکه بتوانید موتورهای جستجوگر (که به مرور با رتبه های بالایی به شما پاداش می دهند) و مشتریان بالقوه را بازگردانده و بازدیدکنندگان را برمی گردانید ، باید ارزش و بالاتر و فراتر از بهینه سازی موتور جستجو را ارائه دهید. به عبارت دیگر ، محتوای "نازک" ای را ایجاد نکنید که در رتبه بندی و کلیک قرار دارد ، اما هیچ ارزش اضافی را برای کاربر موتور جستجو ارائه نمی دهد. سایت هایی که محتوای کم ارزش و نازک را تبلیغ می کنند خطر جریمه شدن توسط Google را در پی دارند ؛ آنها همچنین تمایل به نرخ گزاف گویی بالا و نرخ تبدیل پایین دارند.
انواع محتوای SEO
محتوای SEO می تواند شامل موارد زیر باشد:
صفحات محصول - اینها نان و کره هر سایت تجارت الکترونیکی خرده فروشی است. یک صفحه محصول خوب می تواند به عنوان محتوای SEO و صفحه فرود PPC باشد.
پست های وبلاگ - وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک جریان منظم از محتوای SEO است. به طور کلی ، پست های وبلاگ جذاب تر و احتمال جذب لینک ها بیشتر از صفحات محصول هستند ، بنابراین می توانند راهی عالی برای ایجاد برخی اقتدار برای سایت شما باشند. (به خاطر داشته باشید که وبلاگ ها بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانید از آنها برای میزبانی هر یک از انواع زیر در این لیست استفاده کنید.)
مقالاتی - به مقاله ، مصاحبه یا قطعه اخبار فکر کنید. این نوع اصلی از مطالبی است که در اکثر وب سایتهای سبک رومه یا مجله پیدا خواهید کرد.
لیست ها - لیست واقعاً
راهنماها - راهنما یک محتوای طولانی تر است که به طور مفصل نحوه انجام کاری را توضیح می دهد. (راهنماها اغلب در چندین صفحه وب تقسیم می شوند ، اگرچه این بهترین کار این است که به کاربران اجازه دهید در صورت تمایل مطالب طولانی را به عنوان یک صفحه واحد مشاهده کنند.) می توانید یک راهنمای کامل را در وب سایت خود ارسال کنید ، یا می توانید خلاصه یا گزیده ای ارسال کنید. برای بازدید از راهنمای کامل ، بازدید کنندگان را مم به پر کردن فرم ثبت نام می کنند. این می تواند یک راه خوب برای تولید سرب باشد ، اما بخاطر داشته باشید که ایجاد دیوار ثبت نام احتمالاً میزان ترافیک سئو را که می توانید به آن راهنما هدایت کنید کاهش می دهد.
فیلم ها - به طور کلی فیلم های کمتری در وب نسبت به صفحات متن وجود دارد. در نتیجه ، با ایجاد یک فیلم به جای مقاله ، می توان در صفحه اول برای یک کلمه کلیدی رقابتی آسان تر شد. بسته به نوع سایت یا شغلی که اداره می کنید ، فیلم ها می توانند راهی عالی برای جذب و دستیابی به مخاطب باشند. در مورد آموزش استفاده از محصولات خود ، آموزشهای ویدیویی را ایجاد کنید. یا فرآیندی را که مربوط به تجارت شما باشد نشان دهید - به عنوان مثال ، یک لوله کش می تواند ویدئویی بسازد که نشان می دهد چگونه یک سینک را قفل کنید. (یادداشت در مورد سئو: شما ممکن است یک متن از ویدیوی خود را در نظر بگیرید. در اینجا چند نکته اضافی برای بهینه سازی فیلم ها آورده شده است.)
اینفوگرافیک - اینفوگرافیک ها ، یا تصاویر با فرمت بزرگ که حاوی داده های زیادی (غالباً به شکل نمودار یا نمودار) در یک موضوع واحد هستند ، می توانند تعداد زیادی از صفحه ها و پیوندها را به خود اختصاص دهند. با این حال ، از آنجا که بسیاری از مطالب در تصویر جاسازی شده است و بنابراین به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیستند ، مهم است که بقیه صفحه را با دقت بهینه کنید. برای شروع می توانید از یکی از این پنج قالب اینفوگرافیک رایگان استفاده کنید.
نمایش پرده ای
واژه نامه ها - سوگند می خورم افراد بیشتری از Google برای جستجوی شرایط استفاده می کنند تا از فرهنگ لغت استفاده کنند. (آیا حتی می دانید فرهنگ لغت شما در کجا قرار دارد؟) اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید ، یک واژه نامه ساخته شده خوب می تواند راهی مناسب برای گرفتن برخی از ترافیک جستجو باشد. اصطلاحات آشپزی ، اصطلاحات پزشکی ، اصطلاحات مد ، اصطلاحات معماری را تصور کنید .
دایرکتوری ها - یک فهرست راهنما یک طبقه بندی سودمند از پیوندها به سایت ها یا منابع پیرامون موضوع مشخص است. به عنوان مثال ، یک وبلاگ عطر ممکن است یک دایرکتوری مکان برای خرید عطر ، از فروشگاه های بزرگ گرفته تا فروشگاه های مستقل در سراسر کشور ایجاد کند.
اینها فقط برخی از انواع اصلی محتوای سئو هستند ، اما اجازه ندهید این لیست شما را محدود کند - امکانات تقریباً بی پایان هستند.
بهینه سازی سایت چه تاثیری دارد؟
شرکت سئو سایت چه ویژگی هایی دارد؟