به عنوان مثال ، اگر یک
علاوه بر استفاده از نشانه گذاری داده های ساخت یافته برای نتایج غنی ، ممکن است از آن برای ارائه نتایج مربوط در قالب های دیگر استفاده کنیم. به عنوان مثال ، اگر شما یک فروشگاه آجر و ملات خریداری کرده اید ، مشخص کردن ساعت های شروع به شما امکان می دهد تا مشتریان بالقوه شما را دقیقاً در صورت نیاز به شما بیابند و در صورت باز یا بسته شدن فروشگاه خود ، از آنها مطلع کنند.
نتیجه جستجوی Google برای فروشگاه های بستنی ، نمایش نتایج غنی از داده های ساخت یافته.
می توانید بسیاری از اشخاص مرتبط با تجارت را مشخص کنید:
محصولاتی که
محل کسب و کار
فیلم ها درباره محصولات یا تجارت شما
ساعات کار
لیست رویدادها
دستور پخت
آرم شرکت شما ، و بسیاری دیگر!
لیست کاملی از انواع محتوای پشتیبانی شده را در سایت توسعه دهنده ما مشاهده کنید 22.
توصیه می کنیم برای توصیف محتوای خود از داده های ساختاری با هر یک از نشانه گذاری های پشتیبانی شده استفاده کنید. می توانید نشانه گذاری را به کد HTML به صفحات خود اضافه کنید ، یا از ابزارهایی مانند Data Highlighter23 و Markup Helper24 استفاده کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها به بخش بهترین تمرین ها مراجعه کنید).
بهترین روشها
نشانه گذاری خود را با استفاده از آزمون Rich نتایج بررسی کنید
پس از مشخص کردن مطالب خود ، می توانید از تست Google25 نتایج Google Rich25 اطمینان حاصل کنید که هیچ اشتباهی در اجرای آن وجود ندارد. می توانید URL را در جایی که محتوا است وارد کنید ، یا HTML واقعی را که شامل نشانه گذاری است ، کپی کنید.
اجتناب کردن:
با استفاده از نشانه گذاری نامعتبر است.
از Highlighter Data استفاده کنید
اگر می خواهید بدون تغییر
اگر می خواهید کد نشانه گذاری را آماده کپی و چسباندن به صفحه خود کنید ، ابزار Markup Helper را امتحان کنید.
اجتناب کردن:
در صورت عدم اطمینان از اجرای نشانه گذاری ، کد منبع سایت خود را تغییر دهید.
نحوه عملکرد صفحات مشخص شده خود را رعایت کنید
گزارشهای مختلف نتایج غنی26 در کنسول جستجو به شما نشان می دهد که چند صفحه در سایت شما با نوع خاصی از نشانه گذاری شناسایی کرده ایم ، چند بار در نتایج جستجو ظاهر شده ایم و در طی 90 روز گذشته چند بار روی آنها کلیک کرده اند. همچنین خطایی را که تشخیص داده ایم نشان می دهد.
اجتناب کردن:
افزودن داده های نشانه گذاری که برای کاربران قابل مشاهده نیست.
ایجاد بررسیهای جعلی یا اضافه کردن مارک های بی ربط.
ظاهر خود را در نتایج جستجوی Google مدیریت کنید
داده های ساختاری صحیح در صفحات شما همچنین باعث می شود صفحه شما برای بسیاری از ویژگی های ویژه در نتایج جستجو واجد شرایط باشد ، از جمله ستارگان بررسی ، نتایج تزئین شده فانتزی و موارد دیگر. گالری انواع نتایج جستجو را مشاهده کنید که صفحه شما برای آن واجد شرایط باشد .27
سلسله مراتب سایت خود را سازماندهی کنید
درک کنید که موتورهای جستجو چگونه از URL استفاده می کنند
موتورهای جستجوگر به منظور دستیابی به خزیدن و نمایه سازی آن محتوا ، نیاز به یک URL منحصر به فرد برای هر قطعه از محتوا دارند و کاربران را به آن رجوع می کنند. محتوای مختلف - به عنوان مثال ، محصولات مختلف در یک فروشگاه - و همچنین محتوای اصلاح شده - به عنوان مثال ، ترجمه ها یا تغییرات منطقه ای - برای استفاده مناسب در جستجو ، باید از URL های جداگانه استفاده کنند.
23. کپی کپی
محتوای تکراری را بررسی کنید
URL را برای یک پست وبلاگ یا یک وب سایت وارد کنید ، و Copyscape می تواند به شما بفهماند که آن محتوا بصورت آنلاین وجود دارد. ممکن است نتایجی را پیدا کنید که برای دستیابی به ترتیب سئوی خود باید پیگیری کنید.
Copyscape
24. ژنراتور Robots.txt
به راحتی robot.txt همه مهم برای سایت خود تولید کنید
پرونده های Robots.txt به ربات های وب می توانند بدانند که با صفحات یک وب سایت چه کاری باید انجام دهند. هنگامی که یک صفحه در robots.txt مجاز نیست ، این دستورالعمل است که به روبات ها می گویند به طور کامل از آن صفحات وب پرش کنند. استثنائاتی وجود دارد که در این حالت ممکن است یک robots.txt نادیده گرفته شود ، مهمترین آنها روبات های بدافزار که به دنبال مسائل امنیتی هستند.
ژنراتور Robots.txt
25. ابزار تست داده های ساختاری
داده های ساخت یافته به ارائه زمینه برای اطلاعات در صفحه شما کمک می کند. این ابزار از Google برای اعتبارسنجی داده های ساختاری شده برای هر صفحه وب ، از داده های زنده استفاده می کند ، یا می توانید برای تست کردن ، آن را کپی / چسباندن کنید.
ابزار تست داده های ساختاری
منابع بیشتر
جمع کردن لیستی از ابزارهای سئو رایگان
اگر به ابزارهای حتی بیشتری علاقه دارید - مانند صدها نفر! - چند مکان برای شروع وجود دارد:
100 بهترین ابزار و منابع جستجوگرها - لیستی از ابزارهای تعاملی ، طراحی شده توسط Moz
29 بهترین ابزار جستجوگرها رایگان (سعی و آزمایش شده) - لیست سرپرستی ابزارهای رایگان جستجوگرهای آزمایش شده و آزمایش شده توسط Ahrefs
ابزارهای لازم و ضروری SEO آنی کوشینگ - گسترده ای از ابزارهای طبقه بندی شده در بیش از 300 کار مشترک
ابزار جستجوگرها و بازاریابی - مجموعه ای از سایوجو جورج
راهنمای کامل مبتدی برای سئو - مروری بر آنچه ممکن است بتوانید با این ابزارها انجام دهید
کدام یک از ابزارهای جستجوگر مورد علاقه شما هستند؟ آیا ابزارهای وب مانند این یا افزونه ها و صفحه گسترده مرورگر را ترجیح می دهید؟
بهینه سازی سایت چه تاثیری دارد؟
شرکت سئو سایت چه ویژگی هایی دارد؟